donderdag 5 september 2013

kamishi wat? kamishibai!

In het eerste jaar kregen we heel wat les Nederlands en daar heb ik de verteltechniek 'Kamishibai' leren kennen.


Maar wat is het juist?
De Kamishibai is een Japanse vertelvorm. Er wordt een kastje bij gebruikt, dat je het best kan vergelijken met een poppentheater. In dit theatertje passen tekeningen op A3-formaat. Elke tekening geeft een scène van een verhaal weer. De verteller verschuift de prenten zoals in een trage tekenfilm en vertelt ondertussen het verhaal, dat achteraan op de prenten te lezen staat.

Zelf heb ik samen met mijn partner een kamishibai gemaakt.
Hier is het resultaat!

Voorkant deuren gesloten

voorkant deuren open

achterkant


















Nu zoals jullie zien heb ik hem nog niet geschilderd, nu zou ik dat toch graag doen en heb wat inspiratie opgedaan:













voor wie meer wil weten over de kamishibai neem gerust een kijkje op:

Liefs Juf Lynn en Ella

1 opmerking:

  1. Hoe heb je de kamishibai gemaakt? ik zoek een gemakkelijk plannetje om zelf eentje te maken... en zoals het bij jou is vind ik wel mooi van vorm!

    BeantwoordenVerwijderen